05. Είμαστε Διαφορετικοί αλλά και Μοναδικοί
Αφού δουλέψαμε προηγούμενη μέρα τις έννοιες: Ίδιο - Διαφορετικό,
ήρθε η ώρα να κατανοήσουμε ότι
κανένας δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλον.
Είμαστε μοναδικοί.
Κανένας δεν είναι καλύτερος από κάποιον άλλον.
Για να διαπιστώσουμε ότι ο καθένας έχει διαφορετική οπτική,
παίξαμε μια ιστορία με 2 ζωάκια,
τα οποία τσακώνοντας καθώς από τη θέση που βρίσκονταν
έβλεπαν διαφορετικό αριθμό ροδών.
Στη συνέχεια τοποθετήσαμε σ' ένα κουτί το φορτηγάκι.
Καθένας άνοιγε το κουτί κι έλεγε πόσες ρόδες έβλεπε.
Τοποθετώντας με διαφορετικό τρόπο το φορτηγάκι,
τα παιδιά διαπίστωσαν έκπληκτα ότι καθένας έλεγε διαφορετικό αριθμό.
Τοποθετήσαμε έναν πίνακα του Πικάσο
και ζητήσαμε τα παιδιά να μας πουν
τι νιώθει το κάθε άτομο στην εικόνα και γιατί.
Διαπιστώσαμε ότι κάθε παιδί είχε τη δική του εκδοχή.
Συμπεραίνουμε επομένως ότι
καθένας μας βλέπει τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο.
Σε προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για τις διαφορές των ανθρώπων
στα χαρακτηριστικά, στον τρόπο ζωής αλλά και για τα άτομο με αναπηρίες.
Τοποθετήσαμε εικόνες από άτομα με διαφορετικά χαρακτηριστικά
και ρωτούσαμε τα παιδιά για τις ανάγκες τους.
Αντιληφθήκαμε ότι, παρόλες τις διαφορές μας,
όλοι μας έχουμε τις ίδιες ανάγκες.
Έτσι, σε επόμενο μάθημα, ξεκίνησε μεγάλη συζήτηση
για τις Ανάγκες και τα Δικαιώματα όλων των ανθρώπων
αλλά και για τα δικαιώματα των ζώων.
Ολοκληρώσαμε τις σημερινές δραστηριότητες
ζωγραφίζοντας 5 παιδιά που διαφέρουν μεταξύ τους: