Ο Κύβος του Άγιου Βασίλη

IMG 3827

Το βιβλίο αυτό μιλάει για το πρόβλημα που δόθηκε

στα παιδιά ενός Νηπιαγωγείου από τον Άγιο Βασίλη: 

Με ποιο τρόπο θα κατασκευάσουν κουτί

σε σχήμα κύβου.

  

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ:

Καθόμαστε κυκλικά. Ένα κουτί σε σχήμα κύβου κυκλοφορεί από χέρι σε χέρι. Κάθε παιδί το ανοίγει και "παρουσιάζει" τι δώρο του έφερε ο Άγιος Βασίλης την Πρωτοχρονιά.

 

Στο κουτί υπάρχει ένα γράμμα, το οποίο στέλνει ο Άγιος Βασίλης και ζητάει από τα παιδιά να του εξηγήσουν πώς να φτιάξουν ένα κουτί σε σχήμα κύβου.

 

IMG 3955

 

Παρατηρούμε το κουτί και διαπιστώνουμε ότι αποτελείται από 6 τετράγωνα. 

Τα παιδιά προτείνουν να σχεδιάσουν 6 τετράγωνα σε χαρτόνι, να τα κόψουν και να τα κολλήσουν με κόλλα ή σελοτέιπ.

 

Πώς θα σχεδιάσουμε όμως τα τετράγωνα;

Προτείνουν να χρησιμοποιήσουν σαν πρότυπο το ίδιο το κουτί.

 IMG 3824

 

Προσπαθούμε να φτιάξουμε το κουτί μας

IMG 3843 

 

και τελικά τα ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΜΕ!!!

Μάλιστα έτυχε (;) και τοποθετήσαμε τα τετράγωνα σε σχήμα σταυρού (ακριβώς όπως προτείνεται και από το βιβλίο)!

 

IMG 3844  

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Για να δούμε τώρα τι έκαναν και τα παιδιά του Βιβλίου μας...

Διαβάζουμε την ιστορία και παρατηρούμε ότι και εκείνα τα παιδιά έλυσαν το πρόβλημα με παρόμοιο τρόπο.

 

Γνωρίζουμε τους Μάγους Σχηματοφάγους και χρησιμοποιούμε το ανάπτυγμα του κύβου με περιθώρια που μας προτείνουν, για να φτιάξουμε τους δικούς μας κύβους.

cube 

εικόνα από: 

http://www.nrc.gov/reading-rm/basic-ref/teachers/waste-cube.html

 

Αναζητάμε ανάμεσα σε πολλά κουτιά και αντικείμενα, εκείνα που έχουν σχήμα κύβου και τα ομαδοποιούμε.

 IMG 3826

IMG 3849

 

Κατασκευάζουμε τους δικούς μας κύβους:

IMG 3851

 

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Γνωρίζουμε τον Καλικάντζαρο που άλλαξε τις ευχές των παιδιών και παίζουμε με αντίθετες λέξεις.

Γινόμαστε κι εμείς καλικάντζαροι και μετατρέπουμε τα πράγματα στα αντίθετά τους: τα καθαρά γίνονται βρώμικα, τα λεπτά γίνονται χοντρά κ.ο.κ.

 

Καρτέλες με αντίθετες έννοιες μπορείτε να βρείτε εδώ:

dreamskindergarten.blogspot.gr/

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ:

Συζητάμε για το παράπονο του Καλικάντζαρου, τον οποίο όλοι κορόιδευαν και του λέμε κι εμείς ότι

 

ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.

 

 cebf-ceb2c

 

Κλείνουμε τις δραστηριότητες με κύκλο και αυτή τη φορά το κάθε παιδί βγάζει από το κουτί αυτό που εύχεται για όλον τον κόσμο:

αγάπη, ειρήνη, χαρά ...

Modelo-II

 

-----

Μπορείτε να βρείτε αναπτύγματα για διάφορα στερεά εδώ:

http://podilato98.blogspot.gr/2012/05/kinoumena-sterea-anaptygmata.html