ΟΛΟΙ ΓΕΝΝΙΟΜΑΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ

Ας φανταστούμε ότι ταξιδεύουμε...

μα ξαφνικά ναυαγούμε

και κολυμπάμε, κολυμπάμε, ώσπου φτάνουμε σ' ένα νησί...


Αυτό το νησί είναι υπέροχο!!!

Ας το ζωγραφίσουμε!

 

IMG 3366 

 

(Χωριζόμαστε σε ομάδες και κάθε ομάδα ζωγραφίζει στο νησί της ό,τι φαντάζεται πιο όμορφο)


Ας φανταστούμε τώρα ότι στο νησί αυτό δεν έχουμε τίποτε άλλο εκτός από τα βρεγμένα μας ρούχα.

Τι θα χρειαστούμε για να επιβιώσουμε;

 

(Κάθε ομάδα ζωγραφίζει ό,τι νομίζει και με τη σειρά της παρουσιάζει τις ανάγκες της στις υπόλοιπες ομάδες)


Αφού ακούσουμε όλες τις ομάδες, προσθέτουμε ό,τι άλλο ξεχάσαμε...


Ας φανταστούμε λοιπόν ότι ζούμε με όλα αυτά και ας το δραματοποιήσουμε!


Πολύ ωραία όλα αυτά!

Όμως δεν μου είπατε ότι στο νησί αυτό υπάρχει... (λέμε όσα απαραίτητα δεν είπαν τα παιδιά)

Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε ... (γιατρός, φάρμακα, σχολείο, οικογένεια, σεβασμός στην εθνικότητα και στη θρησκεία σας κτλ κτλ)


Ας ταξινομήσουμε τώρα όλα αυτά σε δύο κατηγορίες:

σ' αυτά που έχουμε απόλυτη ανάγκη για να ζήσουμε και σ' αυτά που τα χρειαζόμαστε αλλά μπορούμε να επιβιώσουμε και χωρίς αυτά. (Διαχωρισμός αναγκών από τα θέλω μας)

 

IMG 3350

 

Χρησιμοποιούμε και τις κάρτες από το compasito και τις ταξινομούμε κι αυτές.

 

IMG 3349

 


--------


Ας φανταστούμε τώρα ότι ένα αερόστατο μας πήρε από αυτό το νησί και μας πήγε μακριά.

Το ΄χει η μοίρα μας φαίνεται και ξανά ναυαγούμε σ' ένα νησί. 

Δυστυχώς αυτή τη φορά είναι πραγματικά απαίσιο αυτό το μέρος... Ας το ζωγραφίσουμε.

(Κάθε ομάδα ζωγραφίζει τι υπάρχει στο νησί της)

 

IMG 3357

 

Πιστεύετε ότι υπάρχουν τέτοια μέρη στη γη;

(Τα περισσότερα παιδιά λένε όχι)


Τότε ας δούμε μερικές φωτογραφίες.

(Οι φωτογραφίες παρουσιάζουν παιδιά που έχουν καλύψει τις ανάγκες τους και παιδιά που ζουν σε ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης)


Θα θέλατε να βρίσκεστε στη θέση τους;


Τους παρουσιάζουμε τα 2 σήματα:

Το μπλε σημαίνει επιτρέπεται.

Το κόκκινο σημαίνει στοπ.

 

IMG 3362

 

Τα παιδιά παίρνουν μπλε και κόκκινα καπάκια.

Βλέπουν ξανά τις φωτογραφίες και σε κάθε μία που τους αρέσει, σηκώνουν το μπλε καπάκι λέγοντας:

"Επιτρέπεται να ... έχουμε φαγητό, να πλενόμαστε, να έχουμε δωμάτιο, έχουμε φίλους κτλ"

Αν δεν τους αρέσει, λένε:

"Στοπ στο... να μην έχουμε φαγητό, να πίνουμε βρώμικο νερό, να κολυμπάμε σε βρώμικη θάλασσα, στον πόλεμο κτλ"


Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσιάζει ένα δρώμενο δημιουργώντας το δικό της περιβάλλον.

 

-----------------------

Αφού επεξεργαστήκαμε τις ανθρώπινες ανάγκες και αντιληφθήκαμε ότι κάθε άνθρωπος έχει ΔΙΚΑΙΩΜΑ να ζει ΚΑΛΑ, διαβάσαμε το βιβλίο του Τριβιζά:

 

 

 

 

ΟΛΟΙ ΓΕΝΝΙΟΜΑΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.

 

book8 a

 

Την ψηφιακή μορφή του βιβλίου μπορείτε να βρείτε εδώ:

www.mikrosanagnostis.gr

 

Χρησιμοποιήσαμε τις καρτέλες με τα δικαιώματα, που βρήκαμε εδώ:

dreamskindergarten.blogspot.gr

 

και αναπαραστήσαμε τα δικαιώματα με το σώμα μας.

 

Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματά μας

114

 

126

 

Ανακαλύψαμε ότι κάθε δικαίωμα γεννά και μια υποχρέωση.

Για παράδειγμα, έχω δικαίωμα να με σέβονται οι άλλοι αλλά

έχω και την υποχρέωση να σέβομαι κι εγώ τους άλλους.

 

Παρατηρήσαμε τα δικαιώματά μας (Δ) και ανακαλύψαμε ποιες υποχρεώσεις  (Υ) έχουμε στους συνανθρώπους μας:

IMG 3402

 

Γράψαμε τα δικαιώματά μας σε φύλλα και φτιάξαμε το δέντρο των δικαιωμάτων:

IMG 3406Α