ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΤΑ ΚΛΑΜΑΤΑ

 

T060004022-200

Μπορείτε να διαβάσετε το παραμύθι αυτό ΕΔΩ.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ:

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ:

1. Τι συμβαίνει στο νερό όταν το ζεστάνουμε;

Χρησιμοποιώντας τον ατμομάγειρα, παρατηρούμε ότι μόλις ζεσταθεί το νερό, μετατρέπεται σε υδρατμό. Γίνεται δηλαδή αέριο.

Διαπιστώνουμε επίσης ότι ο υδρατμός είναι ζεστός.

  

IMG 5936

 

Χρησιμοποιώντας το καπάκι του ατμομάγειρα, συγκεντρώνουμε τους υδρατμούς και παρατηρούμε ότι υγροποιούνται, ότι γίνονται ξανά νερό όπως ήταν αρχικά. 

Αν μαζευτούν πολλές σταγόνες, τότε αρχίζει να ... βρέχει!

 

ΠΕΙΡΑΜΑ 2: 

Τι θα συμβεί αν βρέξουμε ένα ύφασμα και το απλώσουμε στην τάξη μας;

Διαπιστώνουμε ότι την επόμενη μέρα το ύφασμα είναι στεγνό.

Τι συνέβηκε στο νερό; Πού πήγε; Πώς κατάφερε να βγει έξω από την τάξη μας αφού η πόρτα και τα παράθυρα ήταν κλειστά;

Με αυτή την ευκαιρία μιλάμε για την υγρασία που υπάρχει πάντα στον αέρα που μας περιβάλλει αλλά δεν μπορούμε να τη δούμε...

 

ΠΕΙΡΑΜΑ 3: 

Τι θα συμβεί αν τοποθετήσουμε το νερό στην κατάψυξη;

Τα παιδιά διατυπώνουν τις υποθέσεις τους. Την επόμενη μέρα παρατηρούμε ότι το νερό δεν χύνεται, δεν είναι πια υγρό. Έχει γίνει στερεό και λέγεται πάγος.

 

ΠΕΙΡΑΜΑ 4:

Τι θα συμβεί αν τοποθετήσουμε τα παγάκια κοντά σε θερμαντικό σώμα και τι αν τα τοποθετήσουμε μακριά;

Διαπιστώνουμε ότι τα παγάκια λιώνουν πιο γρήγορα όταν βρίσκονται κοντά στη ζεστασιά.

 IMG 3925

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ:

 

Δραματοποιούμε τον κύκλο του νερού:

IMG 3913

 

Χρησιμοποιώντας τις καρτέλες που βρήκαμε ΕΔΩ,

προσπαθούμε να σχηματοποιήσουμε τον κύκλο του νερού:

IMG 3915 

  44

 

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ:

 

Αίνιγμα:

Από ψηλά γκρεμίζεται

πέφτει και δεν τσακίζεται.

Τι είναι;

 

64

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ:

Τοποθετούμε στο πάτωμα διάφορες καρτέλες με εικόνες. 

IMG 3920

Τα παιδιά γίνονται ηλιαχτίδες.

Ο ήλιος λέει: 

"Να εξατμιστούν όσα αρχίζουν από ... (π.χ. Α)

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις εικόνες που αρχίζουν από (Α) και φτιάχνουμε το σύννεφο του (Α).

IMG 3922

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ:

"Πού βρέχει;"

IMG 3917

Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. 

Το ένα παιδί κρατά το μουσικό όργανο της βροχής.

Το άλλο, με κλειστά τα μάτια, προσπαθεί να εντοπίσει... πού βρέχει.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

Τοποθετούμε ένα ύφασμα = σύννεφο στο πάτωμα και το γεμίζουμε με καπάκια = σταγόνες.

Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και "βρέχει" τόσες σταγόνες όσες ζητάει το ζάρι.

 IMG 3945

 

 

 ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

Φτιάξαμε τα δικά μας μουσικά όργανα της βροχής, επαναχρησιμοποιώντας ρολά κουζίνας και φακές!

 IMG 3946

  

IMG 3957