ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΤΑ ΚΛΑΜΑΤΑ
Μπορείτε να διαβάσετε το παραμύθι αυτό ΕΔΩ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ:
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ:
1. Τι συμβαίνει στο νερό όταν το ζεστάνουμε;
Χρησιμοποιώντας τον ατμομάγειρα, παρατηρούμε ότι μόλις ζεσταθεί το νερό, μετατρέπεται σε υδρατμό. Γίνεται δηλαδή αέριο.
Διαπιστώνουμε επίσης ότι ο υδρατμός είναι ζεστός.
Χρησιμοποιώντας το καπάκι του ατμομάγειρα, συγκεντρώνουμε τους υδρατμούς και παρατηρούμε ότι υγροποιούνται, ότι γίνονται ξανά νερό όπως ήταν αρχικά.
Αν μαζευτούν πολλές σταγόνες, τότε αρχίζει να ... βρέχει!
ΠΕΙΡΑΜΑ 2:
Τι θα συμβεί αν βρέξουμε ένα ύφασμα και το απλώσουμε στην τάξη μας;
Διαπιστώνουμε ότι την επόμενη μέρα το ύφασμα είναι στεγνό.
Τι συνέβηκε στο νερό; Πού πήγε; Πώς κατάφερε να βγει έξω από την τάξη μας αφού η πόρτα και τα παράθυρα ήταν κλειστά;
Με αυτή την ευκαιρία μιλάμε για την υγρασία που υπάρχει πάντα στον αέρα που μας περιβάλλει αλλά δεν μπορούμε να τη δούμε...
ΠΕΙΡΑΜΑ 3:
Τι θα συμβεί αν τοποθετήσουμε το νερό στην κατάψυξη;
Τα παιδιά διατυπώνουν τις υποθέσεις τους. Την επόμενη μέρα παρατηρούμε ότι το νερό δεν χύνεται, δεν είναι πια υγρό. Έχει γίνει στερεό και λέγεται πάγος.
ΠΕΙΡΑΜΑ 4:
Τι θα συμβεί αν τοποθετήσουμε τα παγάκια κοντά σε θερμαντικό σώμα και τι αν τα τοποθετήσουμε μακριά;
Διαπιστώνουμε ότι τα παγάκια λιώνουν πιο γρήγορα όταν βρίσκονται κοντά στη ζεστασιά.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ:
Δραματοποιούμε τον κύκλο του νερού:
Χρησιμοποιώντας τις καρτέλες που βρήκαμε ΕΔΩ,
προσπαθούμε να σχηματοποιήσουμε τον κύκλο του νερού:
ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ:
Αίνιγμα:
Από ψηλά γκρεμίζεται
πέφτει και δεν τσακίζεται.
Τι είναι;
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ:
Τοποθετούμε στο πάτωμα διάφορες καρτέλες με εικόνες.
Τα παιδιά γίνονται ηλιαχτίδες.
Ο ήλιος λέει:
"Να εξατμιστούν όσα αρχίζουν από ... (π.χ. Α)
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις εικόνες που αρχίζουν από (Α) και φτιάχνουμε το σύννεφο του (Α).
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ:
"Πού βρέχει;"
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια.
Το ένα παιδί κρατά το μουσικό όργανο της βροχής.
Το άλλο, με κλειστά τα μάτια, προσπαθεί να εντοπίσει... πού βρέχει.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Τοποθετούμε ένα ύφασμα = σύννεφο στο πάτωμα και το γεμίζουμε με καπάκια = σταγόνες.
Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και "βρέχει" τόσες σταγόνες όσες ζητάει το ζάρι.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:
Φτιάξαμε τα δικά μας μουσικά όργανα της βροχής, επαναχρησιμοποιώντας ρολά κουζίνας και φακές!