ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ - ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Φέτος το σχολείο μας ανέλαβε ένα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής με θέμα:
"ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ"
Επεξεργαστήκαμε το θέμα αυτό ως Σχέδιο Εργασίας ή Project
Αρχικά τα παιδιά είπαν τι γνωρίζουν για το διάστημα κι εμείς καταγράψαμε τις απόψεις τους.
Από το στάδιο αυτό προήλθαν 5 ομάδες ενδιαφέροντος:
- ΠΛΑΝΗΤΕΣ
- ΑΣΤΕΡΙΑ
- ΜΕΤΕΩΡΙΤΕΣ
- ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
- ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ
Τα παιδιά επέλεξαν με ποια ομάδα ήθελαν να ασχοληθούν κι έτσι έγινε ο χωρισμός τους σε ομάδες.
.
.
Κάθε ομάδα διατύπωσε ερωτήματα πάνω στο θέμα που την απασχολούσε.
Στη συνέχεια έπρεπε να σκεφτεί, με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να βρουν πληροφορίες, ώστε να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά.
Κατέληξαν στους εξής τρόπους:
- Να ρωτήσουν κάποιον που ξέρει ή που έχει πάει στο διάστημα ή που έχει συγγενή κάποιον που ταξίδεψε στο διάστημα!
- Να ψάξουν πληροφορίες σε βιβλία.
- Να ψάξουν πληροφορίες στο διαδίκτυο.
.
.
Έτσι, κάθε παιδί πήρε ένα χαρτί με τα ερωτήματά της ομάδας του, και με τη βοήθεια της οικογένειάς του, έφερε στο σχολείο τις πληροφορίες που ανακάλυψε.
.
Οι πληροφορίες αυτές ήταν...
πληροφορές καταγεγραμμένες σε χαρτί από τους γονείς
ή ζωγραφιές που έφτιαξαν τα παιδιά ώστε να θυμούνται τις απαντήσεις
.
,
κατασκευές που έφτιαξαν στο σπίτι τους :
.
.
σχετικά βιβλία που έφεραν στο σχολείο:
.
.
εποπτικό υλικό:
σχετικά αντικείμενα όπως:
μοντέλο ηλιακού συστήματος
.
ή ακόμα και βίντεο.
.
.
Στη συνέχεια κάθε ομάδα επεξεργάστηκε τις πληροφορίες που βρήκε
και τις ζωγράφισε, ώστε να μπορέσει να τις παρουσιάσει στην υπόλοιπη τάξη.
Έπειτα, κάθε ομάδα παρουσίασε τη δουλειά της στην τάξη.
.
,
Μετά την παρουσίαση, τα υπόλοιπα παιδιά έθεσαν κάποια επιπλέον ερωτήματα.
Η ομάδα ανέλαβε να τα απαντήσει στην επόμενη παρουσίασή της.
,\
..
Τέλος, κάθε ομάδα επέλεξε ένα τρόπο να παρουσιάσει το θέμα της (ζωγραφική, κατασκευές, θεατρικό δρώμενο κτλ)
.
.
.
Μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά πώς εργάστηκαν οι ομάδες
ανοίγοντας τους υπόλοιπους συνδέσμους στο Μενού "ΔΙΑΣΤΗΜΑ"
Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα του Διαστήματος...
παίζοντας διάφορα παιχνίδια που βρήκαμε στο διαδίκτυο:
,
εικονογραφόντας όσα παρουσίαζαν οι ομάδες:
φτιάχνοντας ψηφιακούς πίνακες στον Η/Υ:
μελετώντας ψηφιακά προγράμματα στο διαδίκτυο
(όπως μπορείτε να δείτε εδώ: http://2nip-ag-nikol.las.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/diastimikes-ekserevniseis )
.
παρακολουθώντας σχετικά βίντεο:
βίντεο για τους πλανήτες, όπως:
https://www.youtube.com/watch?v=BT49AiYFV98
βίντεο για τα αστέρια, όπως:
https://www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH34Q
https://www.youtube.com/watch?v=Q7MG-LahuX4
βίντεο για τη ζωή των αστροναυτών, όπως:
https://www.youtube.com/watch?v=s63JXdsL5LU
https://www.youtube.com/watch?v=UyFYgeE32f0
και τραγούδια, τα οποία μπορείτε να ακούσετε πατώντας πάνω στις εικόνες:
Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου:
.
και καταγράφοντας κάποια απαραίτητα στοιχεία σε φύλλα εργασίας:
.
.
Δέσαμε τις ζωγραφίες και τις εργασίες των παιδιών σε βιβλίο:
.
.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το θέμα αυτό τόσο πολύ,
ώστε ακόμα και στις ελεύθερες δραστηριότητες
έφτιαχναν σχετικές κατασκευές
όπως πύραυλους, διαστημικούς σταθμούς και ρομπότ,
χρησιμοποιώντας τουβλάκια:
ή πλαστελίνη:
.
.
.
Ο Σύλλογος Γονέων, στηρίζοντας ενεργά τις δράσεις του σχολείου μας,
προσκάλεσε το Κινητό Πλανητάριο Κρήτης στην πόλη μας
και φρόντισε για τη μεταφορά μας σ' αυτό.
Έτσι είχαμε την μοναδική ευκαιρία για ένα υπέροχο ταξίδι στα αστέρια.
Περισσότερες πληροφορίες για το Πλανητάριο μπορείτε να βρείτε εδώ:
http://www.planitariokritis.gr/?page_id=4
.
,
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που στήριξαν τόσο την προσπάθειά μας,
βοηθώντας τα παιδιά να βρουν πληροφορίες,
και φέρνοντας στο σχολείο μας ό,τι υλικό μπόρεσαν να βρούν.
εικόνα: http://www.planitariokritis.gr/?page_id=4